Anglojazyčná SEO v České republice
Optimalizace anglojazyčných webových stránek má svá specifika. Při práci je nutné počítat s faktory hodnocení ve vyhledávacích systémech a zvláštnostmi vnějšího PR.
Specifika spuštění webové stránky v rámci Evropy
SEO anglojazyčné webové stránky má následující vlastnosti:
- Vyhledávací systém.Hlavní podíl vyhledávací návštěvnosti v USA, Kanadě a EU patří především systému Google. Pro dosažení úspěšného spuštění zdroje v tomto vyhledávacím systému je třeba věnovat se pozorně následujícím bodům:
- náplň musí být kvalitní a musí počítat se zvláštnostmi regionu, pro který je SEO optimalizace prováděna;
- vnější odkazový seznam také nesmí vyvolávat pochybnosti o jeho kvalitě;
- použitelnost zdroje musí odpovídat takovým požadavkům jako je vysoká rychlost načtení, adaptivnost pro mobilní přístroje, logičnost uspořádání webové stránky, strukturovanost obsahu aj.
- bezpečnost zdroje;
- je potřeba brát v úvahu signály chování uživatelů;
- také se evidují sociální faktory aj.
- Rozpočet.Optimalizace anglojazyčné webové stránky na Googlu vyžaduje velké investice, když to porovnáme se spuštěním v České republice. Výše výdajů vychází z ukazatelů konkurence, cen linkbuildingu a práce autorů v anglojazyčném segmentu.
- Budování zpětných odkazů (linkbuilding).Linkbuilding při optimalizaci směrem na západ a USA představuje velkou část práce a je velmi důležitou součástí. Nejlepší variantou linkbuildingu je postupné navyšování různého (z větší části přirozeného) odkazového profilu. Proces je komplikován výběrem kvalitních ploch, probíhající diskuzí a dopisováním s webmastery o ceně přidání odkazu na web.
- SMM.Značná část internetových uživatelů v USA aktivně používá sociální sítě. A přitom množství publika stále roste. Proto má existence profilů na sociálních sítích pro zdroj mimořádně pozitivní vliv na návštěvnost a sociální signály.
Celkově se optimalizace webové stránky na Googlu skládá z vnitřního a vnějšího SEO.
Etapy práce
V závislosti na projektu a určených cílech se může plán práce měnit. V případě potřeby spuštění americké webové stránky probíhá práce standardně v následujícím pořádku:
Průzkum konkurenci. Během této etapy jsou analyzovány konkurenční špičkové webové stránky, výsledky vyhledávání, vnější odkazový materiál konkurentů, požadavky celého publika apod.
Technický audit. Provádí se zkoumání a diagnostika technických chyb, které ovlivňují hodnocení webu. Zde je důležité prověřit absenci duplikátů, affiliate webů, správnost zpracování souborů, určených pro zpracování vyhledávacími roboty (robots.txt, sitemap, odpověď serveru, stránky-404 atd.). Pracuje se s množstvím dalších technických vlastností zdroje.
Formování sémantického jádra. Velká část optimalizace závisí na správně zpracovaném sémantickém jádru. Je potřeba shromáždit všechny možné klíčové dotazy, které souvisí se sférou a tematikou webu, který má být posunut výše v hierarchii. Jak ukazuje praxe, proto, aby se stránka dostala do topu v rámci vysoce konkurenčních dotazů, je potřeba celkem dlouhá doba. Ze všeho nejdříve bychom se měli zaměřit na nízkofrekvenční dotazy.
Optimalizace obsahu. Během této etapy se analyzuje kvalita obsahu webu, který má postoupit výše v přehledu vyhledavače. Proces zahrnuje kontrolu kvality a hustoty vkládaných klíčových odkazů a strukturalizace textů. Také se zvažuje potřeba napsání nových textů a/nebo přidání nových stránek, tvoří se technické zadání pro copywritera, provádí se korektury.
Linkbuilding. Podle výsledků analýzy vnějších odkazů na webové stránky konkurentů je sestaven plán vnějšího PR, anchorový seznam ploch pro rozmístění odkazového portfolia. Tento seznam se dále rozšiřuje o doplňující plochy pro dodání různorodosti. Potom se aktivně pracuje na sestavování odkazového profilu posunovaného zdroje.
Analýza a úprava strategie. SEO spuštění webové stránky potřebuje neustálou kontrolu situace a výsledků. Při této etapě je hodnocena návštěvnost zdroje, procentuální množství poruch, popularita stránek, viditelnost webové stránky a další ukazatele. Jestliže výsledky jednoho nebo několika ukazatelů nejsou dostatečně uspokojivé, rozhodneme o úpravě strategie.
SEO optimalizace webových stránek v prostředí anglojazyčného internetu může vyžadovat několikanásobné množství času a úsilí než v rámci internetu ruského nebo českého. Avšak výsledky bývají zpravidla mnohem působivější.