Technicky audit webové stránky

Audit webové stránky v České republice

Spuštění webové stránky není jednorázová akce. Aby zdroj po dlouhou dobu pokračoval ve zvyšování návštěvnosti v rámci vyhledávacího systému, jeho SEO ukazatele je nutné pravidelně kontrolovat. A na základě shromážděných dat přistoupit k patřičným krokům.

Technický audit webové stránky pomáhá hlavně v případě, pokud chybí možnost provedení plnohodnotné optimalizace. Získáním výsledku auditu lze ušetřit a vyzkoušet samostatně spravit nebo vylepšit vnitřní a vnější ukazatele.

Výhody SEO auditu pro webovou stránku:

SEO audit webové stránky byste si měli objednat, pokud se množství přechodů z vyhledávacích systémů výrazně snížilo nebo jestliže návštěvnost zdroje prudce klesá během delšího období (1-2 měsíce). Tato opatření se doporučují provádět podle plánu, nejlépe alespoň jednou za 2-3 roky. Tyto preventivní kroky umožní optimalizovat zdroj v závislosti s aktuálními požadavky vyhledávacích systémů a lze tak rovněž vylepšit jeho pozice v seznamu vyhledávače.

Výsledky technického auditu

SEO audit webové stránky je opatření, jehož včasné provedení umožní udržovat množství přechodů z vyhledávačů na maximálně vysoké úrovni. Optimalizace vyhledávače nepatří mezi úkoly, které můžeme jednou realizovat a poté na ně zcela zapomenout. Vyhledávače pravidelně zlepšují algoritmy hodnocení a konkurenti neustále hledají způsoby, jak získat nejvyšší pozice v seznamu.

V případě, že audit není prováděn podle plánu, avšak řádným způsobem, odpovídající kroky přesto dokážou vrátit zdroj na přední pozice, tedy i návštěvnost.

Co Vás čeká během SEO auditu

Úplný komplex postupů při analýze SEO stavu zdroje vypadá následovně:

  1. Zablokování před indexací vnějších odkazů. Jejich přítomnost může vést k poklesu zdroje v seznamu. Aby se tomuto jevu předešlo, k odkazům se používá atribut nofollow.
  2. Prozkoumání vnitřního propojení. Tyto kroky umožňují odhalit „mrtvé“ odkazy, které vedou k neexistujícím stránkám.
  3. Kontrola duplicitních stránek. Aby měl zdroj dobré SEO ukazatele, nesmí obsahovat kopie materiálů a meta popisů.
  4. Smazání skrytého textu. Na mnoha webových stránkách zůstávají jako dříve fragmenty textu, které uživatel nevidí. Kdysi taková lest napomohla ke snadnému postupu do TOP. Nyní je to překážkou při obvyklém hodnocení.
  5. Kontrola geotargetingu. Mnoho webových stránek by mohlo dosahovat větší návštěvnosti, kdyby byly provázány s konkrétním regionem.
  6. Kontrola sitemap.xml/robots.txt a také chybových stránek. Například, v robots.txt můžou být některé stránky zablokované kvůli indexaci, což vede k nízké návštěvnosti.
  7. Analýza odkazového materiálu. Vyhledávače stejně jako vždy evidují při hodnocení množství citací.
  8. Kontrola optimalizace obsahu. Textové materiály na webové stránce musí mít vysokou kvalitu, být jedinečné a dobře uspořádané, doplněné obrázky a mít dobré SEO ukazatele.

Je vysoce pravděpodobné, že webová stránka nedosáhne návštěvnosti z vyhledávacích systémů z toho důvodu, že její hosting není dostatečně efektivní.

V případě, že zdroj začne navštěvovat nízký počet lidí nebo pokud od poslední analýzy jeho stavu uběhla dlouhá doba, důrazně se doporučuje objednat audit webové stránky. Tak předejdete větším investicím na optimalizaci v budoucnu.

Technický audit webové stránky si můžete objednat v Praze, Bratislavě a Brně, pomocí políčka „Objednat služby“. V nejbližší době Vás budeme kontaktovat.