Analýza konkurentů v České republice
Průzkumná analýza konkurentů se věnuje srovnávacímu (komparativnímu) průzkumu a zjišťování silných a slabých stránek konkurenčních webů. Kromě toho výsledek analýzy umožňuje nejen dokončení webu, ale i získání potřebných informací pro vlastní byznys.
K čemu je potřeba analýza konkurentů?
- Srovnání struktury a menu zdrojů konkurentů pomáhá rozhodnout o optimalizaci zpracovávané webové stránky (jestli je to potřeba).
- Pozornost je věnována zvláštním prvkům funkcionálu, kterých jste si dříve možná ani nevšimli. Tyto prvky je možné zohlednit pro váš web. Nejjednoduššími příklady jsou funkcionál výpočtu ceny, widget konfigurátor, rating a další.
- Možnost ohodnocení odkazového profilu webové stránky konkurenta. Tento ukazatel nám dává představu o tom, jaké množství odkazů je potřeba pro dosažení požadované úrovně. Také lze zhodnotit kvalitu odkazů.
- Analýza konkurentů nám pomáhá registrovat zajímavé nabídky a akce, které se také mohou hodit pro Váš byznys.
- Hodnocení pozic webové stránky ve vyhledávacím systému (Seznam.cz, Google.com) pomáhá zjistit chybějící klíčové slova (jestli takové jsou).
Z čeho se skládá analýza webových stránek konkurentů u SEOmetria.cz
- Viditelnost zdroje ve vyhledávacích systémech. Během této etapy jsou na základě dotazů definovány a vybírány relevantní webové stránky konkurentů.Dále se sledují tyto ukazatele:
- počet zaindexovaných stránek, nacházejících se v přehledu vyhledávacích systémů;
- počet přechodů z vyhledávacích systémů;
- počet efektivních ukázek;
- počet dotazů;
- růst domény (trust).
- Hodnocení vnějšího odkazového profilu webové stránky. Zde se určuje počet, kvalita a pestrost vnějších odkazů. Na základě těchto dat může být rozhodnuto o navyšování odkazů.
- Adaptivita. Prověřuje se, zda jsou webové stránky adaptivními pro mobilní přístroje.
- Prospěšné zvláštnosti. Při této etapě se zjišťuje prospěšný funkcionál, který může pomoci zvýšení konverze.
- Sociální sítě. Zkoumají se profily konkurentů na sociálních sítích. Přitom je důležitý počet účastníků komunity a obnovitelnost obsahu. Podle výsledku lze stanovit, je-li potřeba vytvářet profily na sociálních sítích a nakolik je to odůvodněné.
- Vytvoření seznamu doporučení. Na závěr se všechny informace zredukují do celkového seznamu doporučení i se zdůvodněními. Pro názornost doporučení je seznam doplněn o obrázky.
Kvalitní analýza konkurentů může ovlivnit nejen posunutí odkazu webové stránky výše v hierarchii vyhledávače, ale také rozvoj byznysu jako celku. Kontaktujte SEOmetria.cz!